Mengenai Kami

My photo
NO. 5 JALAN AKED UTAMA, TAMAN AKED 86400 PARIT RAJA BATU PAHAT JOHOR TELEFAKS: 07-4532715 HP: 019-7590220, 013-2656302, 019-7648307 EMEL: imtiazmarketing@gmail.com

Taharah

Sabun Taharah RM5.90
Sabun tanah liat “TAHARAH” boleh juga berfungsi sebagai pembersih sayur-sayuran. Rendaman sayur-sayuran yang hendak di masak ke dalam air “TAHARAH” dapat membunuh kuman yang masih terdapat di dalam sayur-sayuran serta sisa-sisa daripada racun serangga perosak yang telah digunakan.
Kaedah : Rendam sayuran dengan air “TAHARAH” kemudian baru dibilas dengan air sebelum dimasak.
Sabun “TAHARAH” ini juga boleh digunakan untuk mencuci barang kemas, menghilangkan tanda kotoran pada baju seperti darah, karat besi dan sebagainya.

CIRI-CIRI / KELEBIHAN PRODUK
Merupakan satu-satunya sabun tanah liat di Malaysia dan dunia yang boleh digunakan untuk tujuan bersamak/sertu. Khasiat tanah liat yang mempunyai pelbagai kegunaan seperti tujuan kecantikan dan kesihatan kulit. Harga runcit yang ditawarkan adalah murah dan mampu dibeli oleh semua peringkat pendapatan.Kualiti yang terpelihara menjamin sabun supaya kegunaan lebih tahan lama. Tiada mempunyai kesan sampingan kerana tiada campuran bahan kimia. Bahan mentah adalah buatan tempatan dan mudah diperolehi serta bermutu. Campuran bahan-bahan adalah halal dan dijamin melalui kaedah pembuatan yang bersih.

Vitamin E Lavender Aromatheraphy (20ml)
Harga : Semenanjung : RM50.00Sabah & Sarawak : RM52.90

Khasiat : Sesuai untuk semua jenis kulit,tidak berminyak dan meninggalkan kesan yang lembut pada kulit,menyegarkan kulit,memperbaharui tekstur kulit yang rosak akibat pancaran cahaya matahari atau penggunaan produk yang mengandungi bahan kimia berlebihan,menganjalkan kulit supaya lebih tegang dan awet muda,mengurangkan pembentukan parut yang ketara,mengecilkan pori-pori kulit dan melembutkan tekstur kulit,membaik pulih kulit kusam dan tidak bermaya,mengurangkan kesan regangan kulit semasa mengandung dan selepas bersalin,mempercepatkan penyembuhan parut muda,keloid dan sebarang kecacatankulit seperti'chiken pox',jeragat/parut jerawat,membantu mengimbangkan sel-sel kulit sebagai rawatan malam,menganjalkan bayu darah dengan urutan.

Sabun Kecantikan Taharah (100 gram)
Harga : Semenanjung : RM15.90 Sabah & Sarawak : RM 17.90

Khasiat: Sesuai sebagai sabun pembersih muka dan sesuai untuk semua jenis lapisan kulit muka,melembabkan kulit yang kering,membuang lebihan minyak dan menyeimbangkan sistem kulit,membaiki kulit kusam memperbaharui sel-sel kulit yang mati,sebagai antiseptik semulajadi yang terbaik untuk menghilangkan bintik-bintik hitam(jeragat),Mengurangkan garis penuaan /kedutan di muka serta memberikan kesegaran yang berpanjangan. Ia juga menyerap toksin yang berlebihan dalam kulit,memelihara dan menggalakkan pertumbuhan sel-sel baru.

Taharah Lulur Badan (100ml)
Harga : Semenanjung : RM35.00/ 100mlSabah & Sarawak : RM 39.00

Kaya dengan vitamin dan mineral,membantu membersih dan membuang toksin untuk menjadikan kulit lebih licin dan sekata.Bertindak seperti humectan semulajadi yang mengawal kelembapan kulit.Tanah liat Kaolin akan menyerap minyak(sebum)yang berlebihan,membuang daki dan sel-sel mati disamping mengekalkan kelembapan kulit. Ini adalah keluaran produk muslim dan Halal.


Serum Pemutih Taharah(15ml)
Harga : Semenanjung : RM75.00Sabah & Sarawak : RM 75.00

Merupakan terbitan vitamin C,Kandungan campuran tanah liat dan rumpai laut dapat menyerap toksin yang berlebihan dan memelihara kulit supaya sentiasa muda dan segar.Melindungi kulit daripada menjadi gelap akibat terdedah kepada sinaran matahari yang mengandungiUV dan UVB.Mencerahkan melanin yang sedia gelap.Menghalang penghasilan melanin dengan cara merencatkan sintesis enzim tyrosinase.Mengurangkan kerosakan sel kulitdengan cara melindungi DNA dari dirosakkan oleh sinaran UVA & UVB.

Tisu Pelembap (Minyak Tea Tree) Taharah
Harga : Semenanjung : RM3.30 Sabah & Sarawak : RM 7.30

Difomulasikan sesuai untuk golongan dan semua jenis kulit.Mengandungi ekstrak minyak Tea Tree. Boleh digunakan untuk menanggalkan solekan di muka.Melembutkan kulit wajah,mengelakkan pembentukan jerawat.Membersihkan kulit dari kekotoran dan habuk.Mengandungi pelembap bagi mengelakkan kekeringan kulit.Menjadikan kulit terasa bersih,segar dan lembut sepanjang hari. Sesuai untuk semua jenis kulit.

Debu Tayamum Taharah(60gm)
Harga : Semenanjung : RM6.00Sabah & Sarawak : RM 7.00

100% Debu tanah asli yang bersih,suci dan terpilih. Tiada bahan campuran seperti pewangi dan pewarna. Kaedah bertayamum adalah mengikut hukum syarak: Debu Taharah ini juga boleh digunakan untuk bersamak atau bersertu.Selain itu juga,debu Taharah ini juga boleh digunakan untuk masker.Ambil 1 sudu teh debu Taharah dan campurkan dengan air mawar dan madu gaulkan sehingga sebati.Kemudian di sapu ke seluruh kulit muka dan biarkanselama5-10 minit.Selepas itu barulah dibilas.
Tisu Pengelap Wanita-Menstrual Wipes Taharah
Harga : Semenanjung : RM6.50Sabah & Sarawak : RM 10.50

Diformulakan untuk golongan wanita yang mementingkan kebersihan.Lembut dan menyegarkan. menghilangkan bau yang kurang menyenangkan. Tidak perlu dibilas selepas penggunaan.



Rawatan Spa Badan (150gm) Taharah
Harga : Semenanjung : RM 26.00 Sabah & Sarawak : RM 29.90
Khasiat : Sesuai semua jenis kulit,sebagai rendaman badan(spa badan. Menyegarkan kulit,menanggalkan sel-sel kulit mati.Penggunaan yang berterusan dapat mencerahkan kulit. Sebagairendaman kaki (refleksologi kaki)Melancarkan peredaran darah dan merehatkan otot-otot kaki.


Set Mandian Taharah Merah Jambu
Harga : Semenanjung : RM31.90

Set Mandian Taharah ini mengandungi Taharah Syampu(250ml), Gel Mandian (250ml),Losyen Pelembap (150ml) yang mengandungi ekstrak rumpai laut,tanah liat dan bunga-bungaan yang segar dan harum.






Set Mandian Taharah- Hijau
Harga : Semenanjung : RM31.90
Set Mandian Taharah ini mengandungi Taharah Syampu(250ml), Gel Mandian (250ml),Losyen Pelembap (150ml) yang mengandungi ekstrak rumpai laut,tanah liat dan bunga-bungaan yang segar dan harum.






Cucian Wanita Taharah (100 ml)
Harga : Semenanjung : RM29.00 Sabah & Sarawak : RM 31.00
Secara tradisinya daun sireh digunakan sebagai bahan anti-septik yang berupaya membersih kawasan kewanitaan,ia dapat melawan jangkitan yang menyebabkan keradangan,bauan yang kurang menyenangkan serta lelehan yang tidak diingini,bersifat astrigen yang dapat membantu menegang dan mengetatkan dinding faraj. Estrak rumpai laut dan tanah liat kaya dengan vitamin dan mineral, dapat membersihkan serta membuag toksin serta melicinkan kawasan sulit wanita.Merupakan humektan semulajadi yang menjadikan kulit lebih lembap dan licin serta mengelakkan kekeringan.

Gel Pengelupasan Kulit Taharah (70ml)
Harga : Semenanjung : RM40.00Sabah & Sarawak : RM 44.00

Khasiat: Ekstrak rumpai laut kaya dengan vitamin dan mineral. Ia dapat membekalkan kolagen serta menganjalkan kulit serta menjadi kulit tegang dan lembut,sebagai antiseptik semulajadi serta pelembap kulit dan mengelakkan kekeringan,vitamin dan mineral yang ada dalam tanah liat kaolin dapat menyerap lebihan minyak,kekotoran dan toksin tanpa menyingkirkan kelembapan asli kulit.Menggalakkan pengelupasan secara semulajadi dengan membuang sel-sel kulit mati dan menggantikan dengan sel kulit baru.Ekstrak Chamomile Racutita(Maticaria)iaitu dari bungan-bungaan terpilih dapat menjadikan kulit lembut dan memperbaharui kulit kusam.Mengandungi BHA (beta hydroxyl acid)untuk membuatkan kulit kelihatan muda dan segar, mengecilkan pori-pori kulit muka dan mengurangkan garis-garis penuaan dan awet muda.

4 comments:

  1. saya pernah mencuba menggunakan debu tayamum taharah sebagai masker....mmg bagus utk kulit...kulit saya kurang berminyak dan juga tidak kering...saya amat berpuas hati

    ReplyDelete
  2. Sabun taharah postage ke sarawak berapa..

    ReplyDelete
  3. produk taharah ini masih ada dipasaran atau pun tidak ?

    ReplyDelete